Nye muligheder med Karrieremodellen fra Decision Dynamics

Skab resultater, spar tid og ressourcer ved at bruge Karrieremodellen online.

Brug det populære rekrutterings- og udviklingsværktøj Karrieremodellen fra Decision Dynamics.

Hele rekrutteringsprocessen foregår online, hvilket sparer tid og ressourcer for jer i organisationen, og for jobansøgerne, der roligt kan udfylde deres kompetenceprofil hjemmefra.

Karrieremodellen tillader brugerne at profilere en jobrolle på baggrund af 24 efterspurgte kompetencer, såsom udholdenhed, omstillingsparathed og selvledelse. Og som noget nyt tillader Karrieremodellens onlineapplikation dig at invitere øvrige medarbejdere i virksomheden til at dele deres viden om arbejdsrollen, ved at deltage i profileringen af den jobrolle som organisationen ønsker at besætte.

Efter at I, i fællesskab, har defineret en kompetenceprofil for den jobrolle der ønskes besat, giver Karrieremodellens onlineapplikation jer nu mulighed for at invitere ansøgerne til at udfylde samme kompetenceprofil, med henblik på at give et vejledende billede af deres stærke og svage sider, samt høje og lave prioriteringer på arbejdspladsen.

Efter at I, i organisationen, har udfyldt jeres ønskede kompetence- og motivationsprofil, og de ansøgere som I overvejer at kalde til samtale, har udfyldt en kompetenceprofil for dem selv, giver Karrieremodellens onlineapplikation jer nu mulighed for at sammenligne den enkelte kandidats ønsker og prioriteringer med virksomhedens ønsker og prioriteringer.

Ved at bruge karrieremodellens online-muligheder får du mulighed for:

  • At invitere ansøgere til at vurdere, hvad der motiverer dem, og hvilken rolle de har det godt med at udfylde i virksomheden
  • Klart at definere virksomhedens forventninger. Alene, eller i fællesskab med udvalgte medarbejdere som du selv inviterer til at bidrage med deres vurdering
  • At sammenligne ansøgernes profiler med virksomhedens forventninger
  • At screene og rangere kandidaterne, samt at matchresultatet fungerer som rettesnor, når du interviewer kandidater til jobsamtale

Brugen af Karrieremodellens onlineapplikation er enkel, og kan koges ned til blot fire enkle trin:

Trin1: Virksomhedens HR-rekruttør udvælger en gruppe medarbejdere, som må tænkes at have viden om den jobrolle der skal besættes, og inviterer dem til at udfylde en kompetenceprofil for denne stilling.

Trin 2: Stillingens kompetenceprofil vurderes på 24 unikke jobkompetencer. Karrieremodellen udregner gennemsnit, og giver dig mulighed for at se såvel gruppens samlede vurdering af kompetenceprofilen for den stilling der skal vurderes, såvel som den enkelte medarbejders vurdering.

Trin 3: Karrieremodellen giver nu mulighed for en grafisk fremstilling, som sammenligner organisationens vurdering af stilling der skal besættes, med den enkelte ansøgers vurdering af sig selv

Trin 4: Ansøgerne rangordnes nu efter hvor godt deres karriere- og motivationsprofil passer med virksomhedens vurdering af, hvilken type medarbejder der er brug for. Grafer og tabeller giver mulighed for en detaljeret sammenligning, og applikationen vurderer den overordnede matchprocent.