Formål

Verden har udviklet sig hastigt på en lang række områder i de senere år og med en, for mange virksomheder, stigende kompleksitet og større strategisk usikkerhed. Det betyder også et stigende pres på virksomhedernes evne til at vurdere fremtiden og agere på forandringer i tide. Hvad er det for megatrends, der vil påvirke virksomheden? Hvad er de væsentligste strategiske usikkerheder virksomheden står overfor? Hvad er de mest sandsynlige fremtidsscenarier og hvordan skal den ideelle virksomhedsprofil således se ud?

Udbytte

Du vil få inspiration, konkrete værktøjer og værdifuld erfaringsudveksling med andre indenfor vurdering af megatrends, strategiske usikkerheder, udarbejdelse/vurdering af scenarier og deres konsekvenser for din virksomhed. 

De emner og områder I kommer til at arbejde med er:

  • Megatrends og vigtigste strategiske usikkerheder
  • Opstilling og vurdering af scenarier
  • Ideelle virksomhedsprofil

Indhold og form

Formen vil være et mix mellem oplæg, erfaringsudveksling og nærværende øvelser.

Målgruppe

Erfarne ledere og topledere der ønsker inspiration, konkrete værktøjer og sparring indenfor vurdering af megatrends, strategiske usikkerheder og udarbejdelse/vurdering af scenarier.

Næste skridt

Vil du tage dit strategiarbejde videre? Se også kurserne nedenfor og kontakt os for en samlet pakke for hele forløbet.