Programmet i Oxford har til formål at udfordre dig på dit lederskabs balancering af ”exploit & explore”; Hvordan balancerer du effektiviseringstiltag her og nu med resultater, der holder på længere sigt? Hvordan sikrer du, at du får den viden, du ikke vidste, du havde brug for, for at sikre det rette strategiske beredskab? Hvordan skaber vi værdi og får ting til at ske? Hvordan skaber vi værdi for kunderne? Hvordan ser vores performance management system ud? Hvordan får vi ”entrepreneurship" til at udfolde sig i en moden organisation?  Dette er blot nogle af de temaer vi arbejder med i Oxford.

Som en integreret del af programmet i Oxford, vil du blive bedt om at fokusere på ”et projekt” fra din hjemmeorganisation, hvor du har brug for at effektivisere. I løbet af ugen vil vi bede dig om hele tiden at forholde den nye viden til ovennævnte. Ugen afsluttes med, at du foran et stort panel af professorer og virksomhedsledere præsenterer de tiltag, du vil tage, når du kommer tilbage til din organisation og hvor du naturligvis har gjort brug af de mange nye vinkler, du har fået i løbet af ugen.

Programmet i Oxford er designet i samarbejde med professorerne Paul Chapman og Marc Ventresca, Saïd Business School, Oxford University og Stanford University.  Undervisningen foregår bl.a. på Säid Business School, Oxford University. Oxford danner rammen om en helt unik læringsoplevelse. Det er en universitetsby uden lige med masser af historie og smukke bygninger.

Deltager udtaler:

Jeg deltog i maj 2015 på CfLs toplederprogram Advanced Business Development i Oxford. Jeg har været på rigtig mange lederudviklingsforløb og –uddannelser. Det særligt gode her var, at det var nogle dybt professionelle undervisere med internationalt udsyn. Vi fik en masse ny viden, sat ind i en international og skærpet ledelsesmæssig kontekst. Temaer som f.eks. social networking, som man har hørt om før, fik en helt anden dimension og helheden i programmet og omgivelserne var unik. Den krølle CfL laver til sidst, hvor man rent faktisk skal samle op på ugen og fremlæge, hvad man har gjort sig af læring, herunder, hvad man som leder vil gå hjem og gøre, medvirker til et højere læringsniveau. Man bliver stillet til ansvar og skal sætte læringen ind i egen ledelsesmæssig kontekst. Det er rigtig godt.

Lise Willer, Direktør, Esbjerg Kommune, Borger & Arbejdsmarked
Lene Weldum  Direktør

Mine forventninger til ABD modul 3, som blev gennemført på Said Business School i Oxford, var tårnhøje. Hvilket gør det endnu mere imponerende, at mine forventninger blev overindfriet. Det var 5 dage med intens viden og læring, som blev overført til os på fantastisk vis af Marc Ventresca og Paul Chapman. Det var helt tydeligt, at de to herrer lå inde med en afgrund af viden om deres respektive områder - en viden, som de på forbilledelig vis fik pakket ud - og pakket ind - så den blev forståelig og værdiskabende for mig som kursist. På blot 5 dage førte de os igennem et særdeles bredspektret program. Det er faktisk ganske vanskeligt at få det "kogt ind til en maggie-terning", for vi var omkring alt fra performanceoptimering, over hvorfor og hvordan man opbygger velovervejede og værdiskabende netværk, strategisk tænkning og operationel eksekvering til "system of small experiments" . Nå ja og så da lige nogle særdeles interessante og relevante betragtninger om, hvorfor store projekter fejler - og hvordan man undgår at bringe sit eget projekt i samme situation. Der var ufatteligt mange take aways fra ugen i Oxford, og når jeg uden tøven erklærer Oxford-ugen i minimum top-3 af uddannelser, jeg har deltaget i, så skyldes det, at det var en sjælden kombination af uhyre kompetente undervisere, der med ekstremt nærvær øste af et hav af teoretisk viden; vel at mærke en teoretisk viden, som hele tiden blev perspektiveret og gjort relevant i forhold til virkeligheden og vores (arbejds-)liv. Lakmusprøven på enhver uddannelse er vel altid, om den holder til man når hjem til skrivebordet og hverdagen. Det kan jeg sige, at Oxford-ugen gjorde for mig. Der er opgaver/projekter i vores virksomhed, som jeg har set helt nye vinkler på, og hvor vi nu forsøger os med en helt anden tilgang baseret på inputtet fra Oxford.

Direktør Lene Weldum, Bankdata

Dit udbytte 

  • Performance management 
  • Individuelt arbejde med et konkret effektiviseringsprojekt fra din hjemorganisation.
  • Sparring med professorer om dit effektiviseringsprojekt 
  • Kundeorientering
  • Driftsledelse 
  • Ledelse af effektivisering 
  • Effektiviseringsværktøjer
  • Best Practice 
  • Ledelse i kritiske situationer 
  • Din rolle i netværk og relationer 
  • Strategisk ledelse 
  • Innovation 
  • Kultur events med forelæsninger 
  • Virksomhedsbesøg, der inspirerer effektiviseringsarbejdet 
  • Risikovillighed og din ledelse 
  • Etik og moral

Denne uge foregår på Oxford University og på Exeter College i Oxfords absolutte centrum og med den bedste beliggenhed.

Deltagere

Deltagerne på forløbet har en position i virksomheden, som er kendetegnet ved: 

  • Strategisk ansvar 
  • Har høj kompleksitet i ledelsesopgaven 
  • Skal have blik for hele forretningen og vigtigheden af divisioner/afdelingers samspil 
  • Leder en ledergruppe 
  • Skal integrere funktioner, planer og strategi 
  • Er oftest direktør eller divisionschef, vicedirektør eller CEO