Du vil gerne bruge data i din organisation til at løfte jeres arbejde. Men du har måske lidt svært ved at få overblik over, hvad du kan, og hvordan du gør?

Udbydes i samarbejde med Djøf  djøf

Vores gennemdigitaliserede verden gør, at vi nu kan dokumentere, producere, servicere, kommunikere og markedsføre på helt nye måder.
Anvender du data fra kundedatabaser, sociale medier eller browserhistorik, kan du få en bedre forståelse af dine kunder, deres indkøbsmønstre og ønsker. De samme data kan hjælpe dig med at udvikle og forbedre nye produkter.

Det er kun fantasien, der sætter grænser, og hvis du formår at arbejde datadrevet med din organisation, er potentialerne enorme. Arbejdet med data giver dig mulighed for at visualisere mål, midler og sammenhænge på nye måder. Og hvis datamængden er stor nok, kan du på sigt sandsynliggøre og måske forudsige hændelser i fremtiden.

Udbytte
Efter kurset har du overblik over, hvad der kan lade sig gøre med data. Du får indblik i analyser og cases fra andre virksomheder, der gør det abstrakte konkret.

Du vil f.eks. vide:

  • hvilke forretningsmuligheder der er med big data
  • hvor moden din organisation er i forhold til big data
  • hvilke profiler og kompetencer der er gode at tænke ind

Når du kommer tilbage til skrivebordet, vil du begynde at tænke kreativt i forhold til, hvordan du kan udnytte data i virksomhedens processer, og hvordan I kan måle og omsætte fremdrift til værdi.

Indhold
Kurset introducerer dig til grundprincipperne i big data og giver dig adgang til den nyeste indsigt i best practice-metoder inden for områder som social media og internet of things.

Du får skabeloner og konkrete værktøjer med hjem, fx:

  • Hvor finder jeg inspiration?
  • Hvilke værktøjer og hvilken software kan jeg bruge?

Underviser
Thomas Nørmark, direktør, Innovation & Technology LoB, Itelligence A/S

Deltagere
Deltag, hvis du gerne vil bruge data til at fremme processer og resultater i din organisation. Du kan eksempelvis sidde i HR og have fokus på rekruttering og fastholdelse. Du kan sidde med markedsføring og ønske, at du vidste mere om dine kunder, eller du kan sidde i en offentlig institution og overveje, hvordan I optimerer ydelser eller service til gavn for borgerne.

Praktisk information
Du skal medbringe egen pc.