Dit udbytte
- Indsigt i spørgsmålstyper og spørgeteknikker samt deres effekt
- Forståelse for ekstra- og nonverbale virkemidler
- Metoder til at skabe tryghed og tillid i samtalen
- Styrkede spørge- og lytteteknikker
- Styrket gennemslagskraft
Kursus i
Skab større reflektion, stærkere relationer og øget værdi ved at bruge gode spørgetekniske virkemidler i dine professionelle samtaler
Mennesker bliver spurgt, og hvis man spørger dem rigtigt, siger de af sig selv, hvorledes alt forholder sig.” Platon, Faidon.
Det er umuligt at få nye tanker, uden at stille spørgsmål. Gode spørgsmål styrker indsigt, udvikling og læring, og de bringer samtalen og processen i den rigtige retning. Med en stærk spørgeteknik kan du skabe tillid og tryghed i samtalen og relationen, du kan undgå fejl og misforståelser, og du kan styre sikkert mod at opfylde samtalens formål, hvad formålet end måtte være.
På dette kursus lærer du at støtte og styre din samtalepartner, så du får bragt alle relevante informationer frem i lyset på en brugbar og hjælpsom måde, og så du kan finde indsigt, muligheder og løsninger. Den, der mestrer god spørgeteknik, kan flytte både samtaler og mennesker.
Kurset løber over to fulde dage, og undervisningen veksler mellem teoretiske indlæg, gruppeøvelser og træning. Kurset forudsætter aktiv deltagelse ved mange praktiske øvelser.
Kurset henvender sig til formelle og uformelle ledere, HR-medarbejdere og specialister, som har brug for at styre professionelle samtaler, der skaber tillid og tryghed, afdækker perspektiver, problemer og udfordringer samt klarlægger relevant viden, muligheder og løsninger.
Julie Gadegaard
Julie arbejder med udvikling af mennesker og med at skabe reel forandring. Hun er cand.comm., certificeret i erhvervsrettet mindfulness samt i kognitiv psykologi, ACT, CFT mm., og hun har i mange år arbejdet som rådgiver og konsulent. Julie er en engageret, inspirerende og højt evalueret underviser, som formidler forskningsbaseret viden, så det er til at forstå og umiddelbart implementere.
Der er gratis parkering og ladestationer til elbiler hos CfL. Parkeringsforholdene kan variere hos de forskellige konferencesteder vi benytter. Tjek derfor på det enkelte konferencesteds hjemmeside.
CfL ligger 200 meter fra Østerport station i København, hvortil der er gode bus og togforbindelser. Vi bestræber os altid på at lægge internatmodulerne tæt på offentlig transport. Spørg os gerne i forhold til konkrete afholdelser på info@cfl.dk.
CfL er en medlemsorganisation for virksomheder. Du kan derfor ikke have et personligt medlemskab. Er du i tvivl om din virksomhed er medlem af CfL er du velkommen til at sende os en mail på medlem@cfl.dk.
Ja, du kan sagtens tilmelde dig kurset selvom din virksomhed ikke er medlem af CfL.
Ja forløbet er med fuld forplejning. Kontakt os gerne, hvis du har allergi, eller der er andre særlige hensyn vi skal tage, på info@cfl.dk.
Betaling foregår via faktura. Ved tilmelding angiver du dine og virksomhedens faktureringsoplysninger.
Du kan trygt tilmelde dig alle CfLs fysiske aktiviteter. Vi overholder til enhver tid myndighedernes anbefalinger om sundhed og sikkerhed. Du kan læse mere om vores coronaberedskab her.
Lær hvordan du igennem coaching fremmer udviklingen og selvstændigheden hos dine medarbejdere, og dermed øger trivslen og effektiviteten i din afdeling
Bliv bevidst om din egen og din organisations kommunikation. Du får også værktøjer til at kommunikere med dine medarbejdere om jeres fælles mål.
Prolog er et program målrettet dig som ikke har et formelt personaleansvar, og hvor fleksibilitet, effektivitet og resultater skal gå hånd i hånd.
Lær, hvordan du motiverer og leder ressourcestærke og selvledende medarbejdere og specialister.