CfL følger myndighedernes anbefalinger om Covid-19, men hvis du arbejder med testværktøjer, så bliv endelig ved med det. Vi deler her vores mange gode erfaringer med at afholde virtuelle tilbagemeldingssessioner.

Der findes diverse platforme, som kan anvendes til formålet, bl.a. Skype for Business, Go to Meeting og Adobe Connect. Sidstnævnte er den platform vi benytter os mest af i CfL.

For at platformen er egnet til virtuel tilbagemelding skal der være videofaciliteter/webcam tilgængelig hos alle deltagere. Det er nødvendigt så man kan se hinanden og dele filer via upload.

Én fil der skal uploades, er naturligvis selve profilen, som der skal gives tilbagemelding på.

Der kan også være brug for de støttematerialer, du plejer at anvende i en tilbagemeldingssituation.

Efter sessionen sender du filen, i en krypteret mail, til din respondent. Husk at slette mailen fra din udbakke når den er sendt (GDPR).

Her kan du se en vejledning på hvordan man arbejder med Adobe Connect.

Her kan du oprette en Adobe Connect.

Har du brug for sparring for komme hurtigt i gang?  Kontakt gerne Annette Elgaard Bøttger, aeh@cfl.dk eller Hafdis Thorsteinsdottir, hbt@cfl.dk

 

Klik her for at se en række kurser og webinarer, der bliver afviklet som virtuel undervisning