CfL-Klubhusmøde

Brug kulturen i strategieksekveringen

Gratis/Eksklusivt for medlemmer

Eksekveringsfasen er ofte den sværeste at få hold på i strategiarbejdet, så hvordan opnår vi effektiv eksekvering – eller implementering, som vi også kalder det? 

Det vil langt hen ad vejen afhænge af vores tilgang og metodevalg i strategiarbejdet, men virksomhedens kultur og vores evne til at kommunikere må aldrig undervurderes. De to elementer kan afgøre forskellen mellem succes og fiasko.  

Bliv klogere på, hvordan du får eksekvering, kultur og kommunikation til at gå hånd i hånd.

Dagens vært er Peter Friis, chefrådgiver i CfL.

Ved tilmelding til CfL-Klubhusmødet kan du vælge mellem fysisk deltagelse i København eller deltagelse online. 

Se udbygget program nedenfor. 

Hvad betyder kulturen i strategiarbejdet?

Ved Peter Friis, chefrådgiver i CfL og dagens vært

Det er sjældent strategier, planer, visioner eller gode ideer, der mangler. Den helt store udfordring er vores reelle evne til effektivt at føre strategierne ud i livet. Derfor skal vi allerede i strategiudviklingsfasen være optaget af organisationens kultur: Hvordan evner den at eksekvere strategien?

Gennem metoder og cases vil Peter Friis give eksempler på, hvordan vi identificerer de elementer, der kan være enten fødselshjælper eller spænde ben for eksekveringen. Få også et bud på, hvordan man kan måle kulturen i egen organisation. 

Vejen mod en ny strategi i Tårnby Kommune

Ved Morten Winge, kommunaldirektør i Tårnby Kommune

Et omfattende servicetjek blandt borgere, medarbejdere og politikere efterfulgt af en hel ny organisationsstruktur skal bane vejen for en ny strategi i Tårnby Kommune.

Mød Morten Winge og hør om tankerne bag den flerstrengede proces: Hvordan gøder man kulturen for forandringer i en kommune, hvor fire klassiske forvaltninger de seneste 30-40 år har stået som garant for sikker drift og billig administration? Hvordan involverer man medarbejdere og ledere i strategiudviklingen, og hvordan bringer man deres kompetencer i spil?  

I maskinrummet bag DR’s digitale strategi

Ved Maria Rørbye Rønn, generaldirektør i DR

DR har sat tryk på den digitale udvikling, og i 2021 opdaterede DR sin strategi ”Sammen om det vigtige” med seks strategiske initiativer for den digitale omstilling. Samtidig er DR’s public service-ambitioner om at understøtte demokratiet, bidrage til dansk kultur og styrke fællesskaber i Danmark uændrede.

Hvad er det for en opgave, man som topledelse står overfor, når man skal eksekvere en ny strategi på en arbejdsplads som DR? Hvad kendetegner kulturen, og hvordan har organisationen været involveret? Kom med i maskinrummet og hør om processen bag DR’s strategi frem mod 2025.

Styrk din strategiske kommunikation

Ved Lisbeth Nedergaard, Head of external communications, Milestone

Når strategien er på plads, så er det bare at pakke en flot præsentation og tage på roadshow i hele organisationen! Det er fejl nummer ét, når det handler om strategisk kommunikation, men hvad gør du så? 

Få en række helt konkrete bud på do's and don'ts , når du møder Lisbeth Nedergaard, der har mange års erfaring med kommunikation fra bl.a. Cowi, Spies og Falck. Det var Lisbeth, der stod i spidsen for Spies’ eksterne kommunikation, da coronakrisen lagde alverdens lufthavne øde og sendte hele rejsebranchen til tælling. 

Tilmeld dig arrangementet
Tilmelding

Ved tilmelding skal du acceptere vores forretningsbetingelser og privatlivspolitik

Har du spørgsmål?

 

Lene Buddike
Administrativ assistent

T: +45 5154 4139
M: lbu@cfl.dk

Se hvordan vi beskytter dine data, i vores privatlivspolitik