Den vanskelige samtale

Træning i at forberede og gennemføre svære samtaler bedst muligt

9.300,- / 10.900,-

Datoer:

  • 8. oktober 2020   -   9. oktober 2020

    VARIGHED: 2 dage

    KURSUSDATOER | AFHOLDELSESSTED

    8. oktober kl. 09:00 – 9. oktober 2020 kl. 16:00.30 | CfL, København Ø

    PRIS: Medlemmer: 9.300 kr. / Andre: 10.900 kr. (ex. moms)

    Kursisternes bedømmelse af kurset:

    (4,3)

    >Download folder om kurset

  • 15. april 2021   -   16. april 2021

    VARIGHED: 2 dage

    KURSUSDATOER | AFHOLDELSESSTED

    15. apr. kl. 09:00 – 16. apr. 2021 kl. 16:00.30 | CfL, København Ø

    PRIS: Medlemmer: 9.300 kr. / Andre: 10.900 kr. (ex. moms)

    Kursisternes bedømmelse af kurset:

    (4,3)

    >Download folder om kurset

  • 6. oktober 2021   -   7. oktober 2021

    VARIGHED: 2 dage

    KURSUSDATOER | AFHOLDELSESSTED

    6. okt. kl. 09:00 – 7. okt. 2021 kl. 16:00.30 | CfL, København Ø

    PRIS: Medlemmer: 9.300 kr. / Andre: 10.900 kr. (ex. moms)

    Kursisternes bedømmelse af kurset:

    (4,3)

    >Download folder om kurset

8. oktober 2020   -   9. oktober 2020

VARIGHED: 2 dage

KURSUSDATOER | AFHOLDELSESSTED

8. oktober kl. 09:00 – 9. oktober 2020 kl. 16:00.30 | CfL, København Ø

PRIS: Medlemmer: 9.300 kr. / Andre: 10.900 kr. (ex. moms)

Kursisternes bedømmelse af kurset:

(4,3)

>Download folder om kurset

Bemærk venligst at du kan vælge kursusdatoer for både 2020 og 2021. 

Datoerne er i kronologisk rækkefølge og derfor står 2020 først og herefter 2021.  

Gennemfør svære samtaler bedst muligt

De fleste ledere frygter de vanskelige samtaler med deres medarbejdere.
Du får en konkret køreplan og struktur for, hvordan du som leder eller HR-person sikrer, at vanskelige temaer bliver adresseret, uden at den gensidige respekt mellem leder og medarbejder kompromitteres

Forløb

Kursets to dage er struktureret som en vekselvirkning mellem parvis sparring, træningsøvelser i mindre grupper, plenumundervisning og -refleksion. Deltagerne forventes at medbringe en case, der vedrører de vanskelige samtaler.

 

Indhold

  • Skelnen mellem forskellige samtaletyper og medarbejderproblemer
  • Udfordringer ved vanskelige samtaler
  • Psykologiske og relationelle udfordringer
  • Fejlkilder
  • Typiske reaktionsmønstre i forhold til medarbejderudfordringer
  • Model for forberedelse til, gennemførsel af og opfølgning på vanskelige samtaler
  • Træning af den vanskelige samtale
  • Metode til adressering af uhensigtsmæssig medarbejderadfærd
  • Indlæg om de juridiske aspekter vedrørende vanskelige samtaler

Målgruppe

Dette er et kursus, der henvender sig til ledere og HR-medarbejdere, som selv gennemfører vanskelige samtaler eller, som assisterer med gennemførslen af den type samtaler. Tidligere deltagere har blandt andet været fra følgende virksomheder: Philips Denmark A/S, NCC Construction Danmark A/S, KL, Danmarks Nationalbank, Forca A/S og Gladsaxe Kommune.

Dit udbytte

På et kursus i Den vanskelige samtale lærer du om forskellige typer af vanskelige samtaler såsom:

  • Faldende performance
  • Manglende selvstændighed
  • Samarbejdsudfordringer
  • Fraværende engagement
  • Misbrugsproblemer
  • Stigende sygefravær
  • Dårlig hygiejne
  • Uhensigtsmæssig kommunikation
  • Afskedigelse

Du træner dig i forberedelse og gennemførelse af vanskelige samtaler på bedst tænkelige måde og efter en veldokumenteret model, der skaber struktur og sikrer, at du på samme tid får præciseret alvoren i situationen og får "formildet" dit budskab, så det tager brodden af konfrontationen.

Dag 1:
Kl. 09.00

  • Velkomst og program
  • Definition af den vanskelige samtale

Kl. 12.30

  • Frokost

Kl. 13.30

  • Den vanskelige samtale
  • Opsamling

Kl. 16.30

  • Tak for i dag og på gensyn


Dag 2:
Kl. 09.00

  • Refleksion over gårsdagen

Kl. 09.30

  • Kommunikation
  • Definition af Feedback

Kl. 12.30

  • Frokost

Kl. 13.30

  • Feedback
  • Opsamling

Kl. 16.30

  • Tak for denne gang
Hent folder om Den vanskelige samtale Her kan du hente en folder med info om kurset. Folderen kan du printe og give til den leder, der afgør din medvirken på kurset. Hent folderen
9.300,- / 10.900,-

Datoer:

  • 8. oktober 2020   -   9. oktober 2020

    VARIGHED: 2 dage

    KURSUSDATOER | AFHOLDELSESSTED

    8. oktober kl. 09:00 – 9. oktober 2020 kl. 16:00.30 | CfL, København Ø

    PRIS: Medlemmer: 9.300 kr. / Andre: 10.900 kr. (ex. moms)

    Kursisternes bedømmelse af kurset:

    (4,3)

    >Download folder om kurset

  • 15. april 2021   -   16. april 2021

    VARIGHED: 2 dage

    KURSUSDATOER | AFHOLDELSESSTED

    15. apr. kl. 09:00 – 16. apr. 2021 kl. 16:00.30 | CfL, København Ø

    PRIS: Medlemmer: 9.300 kr. / Andre: 10.900 kr. (ex. moms)

    Kursisternes bedømmelse af kurset:

    (4,3)

    >Download folder om kurset

  • 6. oktober 2021   -   7. oktober 2021

    VARIGHED: 2 dage

    KURSUSDATOER | AFHOLDELSESSTED

    6. okt. kl. 09:00 – 7. okt. 2021 kl. 16:00.30 | CfL, København Ø

    PRIS: Medlemmer: 9.300 kr. / Andre: 10.900 kr. (ex. moms)

    Kursisternes bedømmelse af kurset:

    (4,3)

    >Download folder om kurset

8. oktober 2020   -   9. oktober 2020

VARIGHED: 2 dage

KURSUSDATOER | AFHOLDELSESSTED

8. oktober kl. 09:00 – 9. oktober 2020 kl. 16:00.30 | CfL, København Ø

PRIS: Medlemmer: 9.300 kr. / Andre: 10.900 kr. (ex. moms)

Kursisternes bedømmelse af kurset:

(4,3)

>Download folder om kurset

Tilmeld dig kurset

Vælg startdato
Tilmelding

Ved tilmelding skal du acceptere vores forretningsbetingelser og privatlivspolitik

Har du behov for sparring eller har du spørgsmål?

Susanne Hommelgaard
Seniorrådgiver

T: +45 5154 4166
M: suh@cfl.dk

Se hvordan vi beskytter dine data, i vores privatlivspolitik


Hent vores brochure og se vores kurser og programmer som er designet til HR Brochuren giver et fuldt overblik over kurser og programmer til dig som arbejder med HR samt et indblik i kursernes opbygning og indhold. Ligeledes vil du finde en række udtalelser fra tidligere deltageres, som fortæller om deres udbytte og oplevelser. Udfyld formularen nedenfor, så sender vi brochuren direkte til din indbakke. Klik her