Kursus

Digital transformation og strategi

Bliv klædt på til at drive, udvikle og eksekvere digital transformation og strategi, der er værdiskabende for din organisation.

Digital
Download folder om kurset Digital transformation og strategi

Medlemspris kr. 22.500,- ekskl. moms / Andre kr. 26.200,- ekskl. moms

Tjek om din virksomhed er medlem
Vælg start dato

14. november 2024 - 29. november 2024

Lokation: København

Varighed 4 dage - 2 moduler af 2 dage

Lokation København

  • Modul1

    København

    • 14. november 2024, KL. 09:00 - 16:00
    • 15. november 2024, KL. 09:00 - 16:00
  • Modul2

    København

    • 28. november 2024, KL. 09:00 - 16:00
    • 29. november 2024, KL. 09:00 - 16:00

Bliv klædt på til at drive, udvikle og eksekvere digital transformation og strategi, der er værdiskabende for din organisation.

Indhold

  • Du får indblik i, hvorfor definition og implementering af den digitale strategi er en nødvendighed for at sikre din organisations fortsatte relevans og overlevelse. Du får metoder og mindset til at drive digital transformation og strategiske forandringer i praksis med indblik i processen, tilgangen, kvalitative metoder og forankring af løsninger.

  • Du får indsigt i,hvordan digitaliseringen og data forandrer de strategiske muligheder i din organisation. Undervejs får du inspiration og viden om, hvordan du kan arbejde videre med data, digitalisering, brugerdreven produktudvikling og forankring af løsninger i din egen organisation.

  • Du lærer, hvor og hvordan du kan sætte ind for at bevæge organisationen fremad og øge dens digitale muligheder. Du får konkrete metoder til at drive implementering af strategiske og værdiskabende aktiviteter, og hvordan du skaber resultater i din organisation.

Forløb

Undervisningen er en vekselvirkning mellem oplæg, interaktive øvelser og praksistræning af metoder og konkrete værktøjer. Imellem de enkelte moduler får du øvelser og opgaver, som giver dig mulighed for at afprøve metoder og værktøjer i din egen praksis og organisation.

Du skal være forberedt på at lave konkrete refleksioner over din egen praksis og dele dine erfaringer i forskellige grupper. Kurset er øvelsesorienteret, og du får rig mulighed for at prøve metoder og værktøjer af, inden du tager dem med hjem.

Magnus Christensson er den gennemgående underviser alle fire dage. Du vil også møde Claus Kenberg fra GoGift A/S på dag 2 om data og Anders Bendix Kiel fra WorkWays på dag 4 om implementering og forankring.

Undervejs på kurset forstærker Djøfs digitale læringsportal din læring med forskellige læringsaktiviteter og materialer.

 

Målgruppe

Du ønsker at drive en forandring mod en mere innovativ digital og datadreven organisation eller udvikle en digital forretning. Måske er du projektleder eller forretnings- og produktudvikler og skal lede implementering af strategiske digitaliseringsindsatser.

Måske indgår du i et strategisk udviklingsforløb, hvor I skal bruge agile metoder til at effektivisere og løfte kvaliteten af digitale transformationer, processer og leverancer.

Dit udbytte

  • Indsigt i kernebegreber og betegnelser inden for digital transformation, digital strategi, digitalisering og data
  • Metoder og værktøjer til at drive, udvikle og implementere digital transformation og strategi i din organisation
  • Metoder til at identificere brugerbehov og udvikle nye digitale løsninger
  • Agile strategier og metoder til at prioritere digitale strategiske indsatser
  • Konkrete og praktiske agile udviklings- og projektmetoder

 

Dag 1:

Første dag giver dig en introduktion til digital transformation og digital strategi. Du arbejder med, hvordan du oversætter den overordnede organisatoriske strategi til digital strategi og eksekvering. Du bliver introduceret til metoder for målstyring, kvalitative undersøgelsesmetoder og agil eksekvering.

  • Perspektiver på digital transformation og digital strategi
  • Indsigt i kompleksitet og værdiskabelse i strategiprocessen
  • Indsigt i agil strategi og roadmapping
  • Viden om agile processer og løbende justeringer af implementeringsaktiviteter
  • Træning i business impact mapping, så du kan prioritere digitale indsatser
  • En kvalitativ tilgang og metode til at forstå behov, udvikle og teste idéer og justere antagelser

Dag 2:

Den anden dag får du en introduktion til, hvordan data og digitalisering forandrer organisationer og giver ny forståelse af organisationens situation. Du får input til den digitale transformation og strategi samt nye muligheder til fremtidens løsninger. Du får også en bedre forståelse for, hvad der skal til for at oversætte data til værdiskabende aktiviteter for kunder, brugere og kolleger.

  • Viden om og styr på betegnelserne inden for data og digitalisering
  • Perspektiver på, hvordan du kan bruge visualisering af data i transformations- og strategiprocessen
  • Indblik i begreber som AI/ChatGPT, cloud computing og machine learning, og hvordan du kan bruge dem i strategiske initiativer.

Dag 3:

Den tredje dag lærer du principperne for agile udviklingsprocesser, og du får indblik i kvalitative metoder til at identificere behov og minimere risici. Du bliver også introduceret til, hvordan involvering og tværfagligt samarbejde er nødvendigt for, at du kan eksekvere strategiske initiativer effektivt.

  • Indblik i den agile udviklingsproces, og hvordan du kan organisere og lede tværfaglige teams
  • Introduktion til design thinking, så du finder de problemstillinger, som er værd at løse
  • Træning i at bruge konkrete teknikker til udvikling af hypoteser, så du kan teste prototyper og strategiske initiativer.

Dag 4:

På den sidste dag får du en god forståelse for, hvordan du kan være med til at forankre digital transformation og strategi i din organisation. Du får en introduktion til, hvordan du bruger teknologi rigtigt i din organisation, så du sikrer værdiskabelse for organisationen og flytter menneskers adfærd.

  • Introduktion til teori og praksis på området med fokus på technology adoption-cases, agile processer og reel forandring
  • Træning i at bruge konkrete teknikker til at planlægge og gennemføre adoption-aktiviteter, der passer din organisations størrelse
  • Metoder til at afdække udfordringer og håndtere måling af succes med simplified scenario mapping og business outcome scorecard.

Magnus Christensson - VP of Product, Lenus eHealth

Magnus har mere end 20 års erfaring i at drive strategisk digitalisering og produkt- og forretningsudvikling for en række af de største organisationer i Danmark. Han er ekspert i organisatorisk udvikling og forankring af forandringer i organisationer både på ledelsesniveau og ud i organisationen.

Magnus er VP of Product for Lenus eHealth, et af Danmarks hurtigst voksende startups med 400 medarbejdere i 11 markeder, og han har i mange år været rådgiver og konsulent for statslige myndigheder, kommuner, globale organisationer og startups.

Download kursusfolder om Digital transformation og strategi Hent kursusfolder

Ofte stillede spørgsmål

Der er gratis parkering, når du er gæst hos CfL. Vi har desuden ladestandere til elbiler. Parkeringsforholdene kan variere hos de forskellige konferencesteder, vi benytter. Tjek derfor på det enkelte konferencesteds hjemmeside.

CfL ligger 200 meter fra Østerport Station i København, hvortil der er gode bus-, tog- og metroforbindelser. Vi bestræber os altid på at lægge internatmodulerne tæt på offentlig transport. Spørg os gerne i forhold til konkrete afholdelser på forretningssupport@cfl.dk.

CfL er en medlemsorganisation for virksomheder. Du kan derfor ikke have et personligt medlemskab. Er du i tvivl, om din virksomhed er medlem af CfL, er du velkommen til at sende os en mail på medlem@cfl.dk. Du kan også finde en liste over medlemsvirksomheder her.

Ja, du kan sagtens tilmelde dig kurset, selvom din virksomhed ikke er medlem af CfL.

Ja, forløbet er med fuld forplejning. Kontakt os gerne på forretningssupport@cfl.dk, hvis du har allergener eller andre hensyn, vi skal være opmærksomme på.

Betaling foregår via faktura. Ved tilmelding angiver du dine og virksomhedens faktureringsoplysninger.

Kurset udbydes i samarbejde med Djøf

Hent folder om Digital transformation og strategi Her kan du hente en folder med info om kurset. Folderen kan du printe og give til den leder, der afgør din medvirken på kurset. Hent folderen

Har du behov for sparring eller har du spørgsmål?

Tina Holm
Senior Kompetencerådgiver

T: +45 5154 4128
M: tho@cfl.dk

Se hvordan vi beskytter dine data, i vores privatlivspolitik


Andre har kigget på

3,7
Erfarne ledere

Agil ledelse

Få viden og værktøjer til agile ledelsestilgange, der håndterer stigende kompleksitet og forandringshastighed.

DKK 10.900,- / 12.900,-

2 dage

København

Ledere uden personaleansvar

Professional Scrum Master

Lær at arbejde som Scrum Master, og hvordan du effektivt driver et scrum team.

DKK 10.200,- ekskl. moms / 11.900,- ekskl. moms

6. november 2024

2 dage

København

4,7
Erfarne ledere

Forandringsledelse

Lær at skabe hurtigere forandringer og få dem forankret i organisationen

DKK 15.900,- ekskl. moms / 18.900,- ekskl. moms

4. november 2024

3 dage

København & Aarhus

Nye ledere

Styrk din facilitering

Lær at facilitere værdiskabende møder og workshops, hvor du involverer deltagerne og sikrer fremdrift.

DKK 13.900,- ekskl.moms / 16.200,- ekskl. moms

10. december 2024

3 dage

København & Aarhus

Tilmeld dig kurset

Udfyld formularen for at tilmelde dig kurset

Vælg startdato
Tilmelding

Ved tilmelding skal du acceptere vores forretningsbetingelser og privatlivspolitik