”Du skal udvikle dine ledelseskompetencer, og det gør du bedst ved at være medlem af CfL”

Hvad siger medlemmerne om CfL? Vi har spurgt Brian Paust Nielsen, underdirektør i Skattestyrelsens Kundecenter.

Januar 2021 

Som organisation skal man være medlem af CfL, fordi det bidrager til, at man udvikler sig ledelsesmæssigt. Sådan lyder Brian Paust Nielsens helt korte svar på, hvorfor Skattestyrelsen er medlem af CfL.

Brian Paust Nielsen er underdirektør i Kundecenteret med base i Ribe, hvor han er direkte chef for 23 ledere, og i hans bog er ledelse et fag i sig selv.

”Man taler så meget om faglige ledere, men ledelse er også et fag, som du skal udvikle og vedligeholde, og det gør jeg bedst ved følge CfL. Som medlemsvirksomhed kan man deltage i alle jeres klubhusmøder, topledertræf og andre arrangementer, og så er der selvfølgelig også jeres kurser,” siger han og tilføjer:

”CfL har jo fat i det nye og det aktuelle. Det kan være svært at følge med i, hvad der rører sig både på den offentlige og den private ledelsesscene, når man sidder ude i forretningen og er opslugt af sin egen kerneopgave. Og så er det supergodt, at klubhusmøderne nu også afvikles online. Hvis jeg skal deltage fysisk, så har jeg typisk tre timers transport hver vej, så online formatet giver langt større mulighed for deltagelse. ”

Videndeling i hele ledergruppen

Kundecenteret i Skattestyrelsen står for alt fra forskuds- og årsopgørelser over selskabsbeskatning til moms. Centeret tæller 450 medarbejdere geografisk fordelt i Ribe, Odense og Hjørring, og da Brian Paust Nielsen modtog CfLs aktivitetsprogram for 2021, blev han inspireret til en ny proces i Kundecentret.

”Jeg har 23 ledere under mig, som sidder på forskellige adresser, og jeg har nu lagt 2021-planen ud til dem og opfordret til, at vi har en ledelsesrepræsentant tilmeldt for hver af de tre geografiske centre, hver gang CfL har et arrangement.”

For skattedirektøren handler det om videndeling, og en del af pakken er efterfølgende at forberede et oplæg for resten af ledergruppen, så alle får noget ud af det.

”De ledere, der deltager i aktiviteterne hos CfL, diskuterer læringer og refleksioner og bærer det med ind på det månedlige ledermøde, hvor det er sat en halv time af. Der skal helst tre deltagere med hver gang, men der kan også være temaer, der er så relevante, at flere skal afsted. Og så gør vi det.”

Er der noget, du særligt vil fremhæve?

Topledertræffene, hvor vi bliver præsenteret for internationale vinkler, typisk med talere fra England – og det er meget scenevante talere. Og så er jeg stadig hel høj over ABD-forløbet (Advanced Business Development, red), som jeg deltog i 2016/2017. Vi har efterfølgende etableret et netværk, som vi har holdt fast i lige siden.”

Her kan du læse mere om alle fordelene ved at være medlem af CfL.

Få nyheder, tilbud og invitationer til arrangementer direkte i din indbakke

Hver måned trækker vi desuden lod om et kursus, blandt alle nye tilmeldinger til nyhedsbrevet. Læs konkurrencens vilkår og betingelser.

Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen. Se vores privatlivspolitik.

Har du spørgsmål?

Anja Neiiendam
Direktør, Direktionen

T: +45 5154 4182
M: ane@cfl.dk

Se hvordan vi beskytter dine data, i vores privatlivspolitik