Forløb og indhold
Kurset består af tre moduler (2 + 2 + 1), hvor deltagerne arbejder med HR-indsatser fra egen organisation (f.eks en organisationsanalyse forud for større organisations- eller kulturforandringer, et nyt onboarding-program, etablering/videreudvikling af Performance Management koncept mv.) både på og mellem modulerne.
Ved at arbejde med konkrete cases både fra din egen og andre organisationer får du mulighed for at afprøve værktøjer, der giver dig indsigt i og forståelse for sammenhængen mellem din organisations strategi, forretning og HR. Du får således mulighed for at arbejde med konkrete HR-udfordringer fra din egen organisation og bringe nye og specifikke løsninger med hjem. Derudover får du et netværk med andre HR-professionelle, som du efterfølgende kan sparre med i hverdagen. Du lærer at forstå din organisations forretningsstrategier og de organisatoriske nøgletal og oversætte dem til relevante og konkrete HR-indsatser inden for eksempelvis organisationsanalyse, Onboarding, Performance Management, kompetenceudvikling og forandringsledelse.
Vi arbejder på 3 planer på kurset; det forretningsmæssige plan, det HR-faglige plan og det personlige plan.
I løbet af kurset kommer vi rundt om:
- Forretningsstrategi, herunder værktøjer til strategisk analyse, strategiudvikling og eksekvering af strategier
- HR-funktionen og den seneste udvikling inden for designet af HR-funktionen
- Analyse af din organisation og dens kompetencer, beslutningskraft, ledelseskraft og evne til at gennemføre forandringer
- Organisatoriske nøgletal og specifikke HR-nøgletal
- HR-fagområder; Onboarding, Performance Management, Talent Management, HR Value Proposition mv.
- HR-partnerens mangeartede roller, herunder opgaver og værktøjer til dialog med ledere/ledelsesgrupper