3 fordele ved 360 graders feedback
Det ligger i navnet. I en 360 graders analyse kommer man hele vejen rundt. Læs om fordele for den enkelte leder, for gruppen og for organisationen.
For nogle er innovation drømmen om lige det, der vil løse alle vores nuværende problemer, for andre er innovation at kigge grundigt på alt, hvad vi gør og se, hvordan vi kan gøre det bedre. Flere, jeg har talt med, står lidt famlende overfor, hvad det så egentlig er, at man gør for at fremme innovationen i en organisation.
For Damien Killen og Gareth Williams, der har arbejdet med sammenhængen mellem typologi og innovation, er begge ovenstående eksempler innovation. De definerer innovation som implementering af ideer og har kigget på, hvordan ideer kan kategoriseres, og hvordan forskellige persontyper bidrager til innovation. Deres undersøgelser viser, at det især er personer, der inden for typologien har præferencerne S/N og J/P, som bidrager med forskellige ideer. Ideerne kan kategoriseres i 4 kategorier:
Men udover at de forskellige persontyper bidrager med forskellige ideer, så bidrager de også i forskellige faser af innovationsprocessen og med forskelligt fokus på problemstillingen og forskellige løsninger.
Pointen er selvfølgelig, at en organisation har brug for at arbejde målrettet med implementering af alle typer af ideer og har brug for alle persontypers bidrag i en innovationsproces.
Læs også: Typepræference og lederadfærd
Hver måned trækker vi desuden lod om et kursus, blandt alle nye tilmeldinger til nyhedsbrevet. Læs konkurrencens vilkår og betingelser.
Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen. Se vores privatlivspolitik.
Det ligger i navnet. I en 360 graders analyse kommer man hele vejen rundt. Læs om fordele for den enkelte leder, for gruppen og for organisationen.
Blanchards digitale kursus Selvledelse er målrettet medarbejdere på forskellige niveauer. Det strækker sig over ialt seks uger.
Uanset din baggrund står du over for en helt ny opgave. Her er 10 punkter, der kan hjælpe dig godt i gang i dit første lederjob.
Svaret er, at du som leder skal kunne beherske alle fire stile, når du træffer beslutninger, lyder anbefalingen fra Lennart Schou Jeppesen, major og underviser på Forsvarsakademiet.