Dag 1:
Den første dag får du en introduktion til, hvordan data og digitalisering forandrer vores organisationer, og hvad der skal til for at oversætte data til værdiskabende aktiviteter for kunder og kolleger.
Dagen giver dig:
- Et solidt overblik og styr på betegnelserne inden for data og digitalisering
- Inspiration til konkrete og praktiske anvendelsesmuligheder
- Indblik i begreber som business intelligence, big data, machine learning og cloud computing
- Forståelse for de ledelsesmæssige konsekvenser af digital transformation og dataficering.
Dag 2:
På dag to arbejder du med design thinking som eksempel på et mindset og en generel udviklingsmetode, du kan bruge på tværs af organisationens forskellige udviklingstiltag i en digital transformation.
Du lærer at bruge en kundeorienteret tilgang, og du arbejder med konkrete metoder til hurtigere og bedre eksekvering.
Dagen giver dig:
- Indsigt i design thinking, så du finder de problemstillinger, som er værd at løse
- Træning i at bruge konkrete teknikker til produktinnovation gennem hypoteseudvikling, sketching, prototyping og test
- Træning i value proposition design, hvor du formulerer og validerer produkt- og forretningshypoteser via indsigt om kunder og interessenter
- Træning i konkrete eksperimenter til at teste de mest risikable forretnings- og produkthypoteser.
Dag 3:
Den tredje dag arbejder du med agile strategier og business impact mapping for at prioritere de digitale indsatser i en digital transformation.
Du lærer principperne for agile udviklingsprocesser, og du bliver introduceret til, hvordan du kan facilitere samarbejdet med leverandører og samarbejdspartnere.
Dagen giver dig:
- Indsigt i agil strategi og roadmapping.
- Træning i business impact mapping med henblik på at prioritere digitale indsatser.
- Indblik i den agile udviklingsproces, og hvordan du kan organisere og lede tværfaglige teams.
- Viden om konstruktive samarbejdsmodeller med eksterne partnere og leverandører.
Dag 4:
På den sidste dag får du en forståelse for forankring af teknologi i din organisation i en digital transformation. Du får en introduktion til, hvordan du bruger teknologi rigtigt i din organisation, så du sikrer værdiskabelse for forretningen og flytter menneskers adfærd.
Dagen giver dig:
- Introduktion til teori og praksis på området med fokus på technology adoption-cases, agile processer og reel forandring.
- Træning i at bruge konkrete teknikker til at planlægge og gennemføre adoption-aktiviteter, der passer din organisations størrelse.
- Metoder til at afdække udfordringer og håndtere måling af succes med simplified scenario mapping og business outcome scorecard
træning i at opbygge et championprogram.