Rekruttering og Onboarding
Der bliver brugt mange ressourcer på at vinde kampen om talenter og få de rigtige folk ansat. On-boarding har ofte ikke samme fokus, selv om arbejdet med at integrere nye medarbejdere kan sætte et direkte aftryk på bundlinjen.
Med vores direkte tilgang får vi både on-boardet nye medarbejdere, og vi får trænet lederne med det faglige ansvar i at on-boarde og løfte deres medarbejdere til højeste niveau af kompetence.
Hvad er der tale om?
- Design og implementering af et effektivt on-boarding program – hvordan gør vi det konkret, og hvad har vi brug for?
- Onboarding under særlige forhold, f.eks. on-boarding af ledere og onboarding af vikarer, konsulenter og lignende.
- Træning af ledere og HR i on-boardingtankegangen og on-boardingaktiviteter.
Hvorfor?
Større loyalitet, stærkere engagement, bedre fastholdelse og ikke mindst kortere tid fra første arbejdsdag til fuld performance er nogle af de gevinster, der kan høstes ved at udføre on-boarding rigtigt.
Proceselementer
- Definere on-boardingambitionen.
- Identificere on-boardingaktiviteter for følgende temaer; velkomst, information, læring, support og output.
- Identificere on-boardingressourcer, herunder personlige-, ledelsesmæssige- og organisationsressourcer.
- Udarbejdelse af on-boardingplan
- Ledelse af on-boarding gennem Situationsbestemt Ledelse® II (SLII).
- Coaching af lederne.
- Løbende monitorering og evaluering af on-boardingprogrammet.